Jaktkurs

Ja då var det den vanliga jaktkurs onsdagen.
Den här veckan var det om rävjakt, rätt intressant den här gången. Bröderna Fjellborg drog skämt båda två idag så friskt.

Kurs ledaren: Vad hette den där lilla fågeln som man jagar i södra Sverige...hmm.. jag minns inte vad den hette...
Fjellborg:Kollibri? Den är ju liten xD

Så där var det ungefär hela kursen idag.
Jo och gissa vilket det mest "effetktiva" rovdjuret är? Svar: Räv!!

Har en sjuk fobi, jag är rädd för rävar. Jo det är sant, och nu har jag fått bekräftat att rävar är farliga. Och varför är dom på första plats, jo för att dom jagar och äter det mesta. Allt från har ungar till ägg och så vidare. Dom är helt enkelt hemska.
Nu behöver jag inte känna mig konstig något mer, för nu har jag fått svar på min räv fobi. Dom är farliga...
Jag skojjar inte när jag säger att jag hyperventilerar när jag har en räv nära mig och inget skydd mellan.
Dom kommer smygande och tittar på en som om man vore en lammstek...
Dom vill bara äta upp en och använda mina kläder som sängkläder åt dens ungar...
Sen använder dom mina skor till badkar till ungarna när dom är små...
 
Okey jag överdrev lite kanske, men jag är rädd för dom. Beror på min farbror som skrämde mig när jag var liten, Tack Torbjörn!

Och på kursen tittade vi en obehaglig film om vondaskott, alltså att man ha haft bössan laddad och av misstag råkat avfyra ett skott. Det kan gå så illa att man råkar skjuta jaktkamrat, dåde människa lr hund.
Ne den filmen var med obehaglig än någon skräckfilm som jag har sett, tänk att bli skjuten av någon av misstag? Ne jag ska inte bli det iaf.
Och när jag satt där på kursen skickade Malin massa skumma mess, jag höll på att börja skratta. Hade världens smile och allt, hoppas ingen såg det iaf ;)

Idag blev det även bestämmt, jag och tjejorna ska åka till Kukkola v47!! :D

//En hungrid Hanna.

Kommentarer
Postat av: Malin

haha jaktkursen lät najs, rävhyperventileringen har jag upplevt o vi ska till kukkola!!!! :D:D:D:D

2008-11-05 @ 22:56:55
URL: http://fcuktard.blogg.se/
Postat av: sanna

Jaa!! Längtar :D:D men vi måste snacka mat sen ju ;)

2008-11-06 @ 21:07:41
URL: http://sannaryngmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0