Lokalhistoria

Idag började nya schemat och lokalhistorik var första lektionen. Tror nog att det kommer att blir en rolig kurs, verkade åtminstånde som det.

Och appropå det, ja nu är vi BARA 8st Romarkare kvar i livet i Sverige. Farfars syster Lilly dog för två veckor sen och jag har tänkt rätt mycket på det. Nu är vi alltså 8st kvar och medelåldern är över 40 skulle jag tro. Det är inte bra det här! 
   Mest obehagligt var det att se ordet "avliden" i samma annons som Romark. Ne usch det var inte kul, det är säkert 50år sedan det hände sist. Ni inser allvaret eller hur? Det hänger väl på oss som är under 40år att producera nya Romarkare...

Nog om det, jag väntar på en brochyr liknande informations blad från en pilotutbilning i Göteborg. Ska läsa lite om det och se om det kanske är någonting för mig i alla fall.
  Pappa blev åtminstånde glad när han fck höra det, "äntligen Hanna har du tagit ditt förnuft till fånga!"

Denna veckan kommer vara full tror jag, nå ska försöka skriva lite oftare här.

Nu inväntar vi mer folk hit till klassrummet.



Akka, hon är så fin när hon inte har näverlurar till öron <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0