Trettondagen

Ibland undrar jag varför min mamma inte tvingade mig att träna konståkning. Eller vilken sport som helst men nej mina föräldrar anser att barnen ska själva få bestämma över sånt. Eller så var det väl det att jag hellre var i byn...

Var och kikade idag på konståkarna som hade uppnisning på lombia. Dom var grymt duktiga men bäst var det när de allra minsta barnen skulle ha sin uppvisning. Jag grät i smyg mot Jonas axel... Ja, jag är en känslig människa.
När jag själv får barn ska jag åtminstånde försöka få dem att hålla på med någon sport. Kanske man ska få Tilda att börja träna något, på skojj alltså. Hm, mitt måtto ska bli "vinna är inte allt, motståndarna ska gråta också!" ne men seriöst kanske inte så farligt.

Idag har Jonas tvättat här på Jägaregatan, det slutade med att mina rosa trosor är gråa nu och sen slängde han ner min vit/svarta klänning ner med en röd julduk... Den är nog inte vit/svart mer, äsch gör inget tänkte ändå sy omden lite. Eller egentligenska jag klippa till den till en kjol bara :)

Nu börjar det lukta gott här för snart är pirogerna klara :D åhh jag är så hungri!!
(Sjukling i Abisko)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0